Własna działalność home staging

Lubię to, co robię, ale czy da się na tym zarobić?

Przychodzi taki moment, że każda z nas (mając już za sobą jakieś realizacje) zaczyna się zastanawiać co dalej.

Istnieją co prawda sposoby na działanie PRZED rejestracją własnej działalności- firma na próbę, czyli działalność nierejestrowa (nieewidencjonowana), ale warto się zastanowić po co właściwie chcemy się zajmować home staging?

Wiele z nas (ja też) zaczynało od przygotowania własnych nieruchomości do najmu oraz sprzedaży. Przez lata mi to wystarczało- remonty, stylizacja, zarządzanie najmem. Pracy jest sporo i na początku można to robić dodatkowo. Wszystko zależy od skali. Z czasem znajomi i znajomi znajomych proszą Cię o pomoc, bo skoro Twoje własne nieruchomości tak szybko się wynajmują to dlaczego ich stoją puste albo mają generować niższy dochód. Znasz to?

Kiedy zleceń przybywa zaczynasz się zastanawiać czy warto zaryzykować i zająć się home staging profesjonalnie, bo godzenie dodatkowych zleceń z pracą na etat, opieką nad dziećmi (w tym zdalnym nauczaniem) za bardzo się rozjeżdża.

Działalność nierejestrowa

Definicja działalności nierejestrowej została zawarta w art. 5 ust 1 Prawa przedsiębiorców, zgodnie z którym nie jest działalnością gospodarczą działalność wykonywana przez osobę fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę i która w okresie ostatnich 60 miesięcy nie wykonywała działalności gospodarczej.

W ciągu 7 dni po przekroczeniu tej kwoty tak czy inaczej prawodawca zobligował prowadzących działalność nierejestrową do rejestracji.

Ile chcesz zarabiać?

Ja z pewnością nie zamieniłabym pracy na etat ze stałym dochodem na zarobek w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia. Nie po to zakładamy własny biznes.

A ty? Wiesz ile chcesz zarabiać? Zastanawiałaś się już nad tym jaką kwotę przychodu osiągniesz w tym miesiącu? A w kolejnym i za dwa? Jeśli myślisz, że nie da się tego przewidzieć i „to się okaże”, to chciałabym Cię w tym miejscu nieco rozczarować.

Już na samym początku zastanów się nad kluczowymi kwestiami związanymi z prowadzeniem firmy. Chcesz przecież być home stagerką, prawda?

Będę powtarzała jak mantrę- analiza rynku i biznes plan!

Jeszcze jakiś czas temu wydawało mi się, że większość moich realizacji to będą mieszkania przeznaczone do najmu. Robiąc jednak analizę przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (możesz kupić go tutaj) zweryfikowałam tę tezę. Okolica, w której mieszkam bardzo się rozwija. W przeważającej mierze są tu nowe inwestycje oraz domy, w których właściciele zmieniają po latach stylizację wnętrz. Gdzie te mieszkania do najmu?

Czy to oznacza, że mam zawsze realizować zlecenia na drugim końcu miasta? Wszystko zależy zakresu prac i ceny. Jeśli klient chce pokryć koszty dojazdu, czemu nie?

Home staging for living

Nie ma się co oszukiwać. Home staging w naszym kraju raczkuje (choć coraz szybciej) i nie jest jeszcze tak powszechny, jak w Stanach. Nie zmienia to faktu, że zapotrzebowanie na tę usługę jest ogromne.

Wiele osób kupując nieruchomość z rynku wtórnego pragnie dokonać w niej zmian. Obserwuje się coraz większą świadomość ludzi organizujących swoją przestrzeń życiową. Odpowiednio urządzone mieszkanie wpływa bezpośrednio na styl i jakość życia. Korzystanie z usług projektanta może okazać się dla niektórych osób zbyt kosztowne, a niskobudżetowe metamorfozy (home staging for living) trafią w potrzeby osób chcących dokonać zmian nie angażując dużych środków finansowych. Odpowiednio zaaranżowane mieszkanie wpływa bezpośrednio na jakość życia.

Wielokrotnie wnętrza potrzebują ujednolicenia barw i rearanżacji oraz ujednoliconych dodatków. Na ogół klienci wiedzą, co im się podoba, a nie jaki styl wybierają. Trudno im to jednak ubrać w konkretne rozwiązania i połączyć w spójną całość.

Prowadząc biznes będziesz musiała mieć plan! Plan działania, plan pozyskiwania klientów, analizę SWOT, czyli analizę Twoich szans i zagrożeń, analizę Twoich mocnych i słabych stron. Musisz wiedzieć jakie masz koszty stałe – zliczyć w końcu te wszystkie programy, za które płacisz co miesiąc i czas, jaki poświęcasz na pracę z social media.

Mając własną firmę możesz wiele zakupów związanych z jej prowadzeniem wrzucić w koszty, a także część zlecić część prac podwykonawcom.

 

Wszystko po to byś skutecznie i efektywnie mogła robić to, co lubisz- home staging.

Dlaczego Ci o tym piszę?

W jakiś magiczny sposób od momentu, kiedy w stopce maila wstawiłam NIP mojej firmy zleceń zaczęło przybywać. Zaczęli dzwonić inwestorzy i (nawet!) agencje nieruchomości. Nie zawsze otrzymuję zlecenia, które mogę wrzucić na Instagram. Często są to konsultacje,  listy zakupowe, stylizacja pomieszczeń klientów indywidualnych, którzy nie życzą sobie publikacji.

Biorąc pod uwagę, jaki miałam cel zakładając działalność, uważam, że prowadzenie firmy idzie mi znakomicie ?

 

Rozważasz założenie działalności home stagingowej w przyszłości i chcesz się do tego przygotować?

Pobierz e-book i zacznij planować.