Nieruchomość jest na liście ofert produktem, który kupujący mogą chcieć wybrać lub nie. Sposób, w jaki ją zaprezentujesz ma wpływ na to ilu potencjalnych klientów zainteresuje się nią, a co za tym idzie, zdecyduje się na zakup.

Prezentacja i przygotowanie nieruchomości przed wystawieniem oferty jest jak opakowanie dla produktu. Musi spełniać pragnienia i oczekiwania klientów. Przyciągnąć ich uwagę i spowodować, że spośród wielu innych, właśnie Twoje ogłoszenie zapamiętają. Z tego właśnie powodu oferta sprzedaży/ najmu nieruchomości powinna być przygotowana z myślą o kliencie i jego potrzebach.

Home stating jest tym, co sprawia, że potencjalny kupujący czy najemca zakochuje się w nieruchomości „od pierwszego wejrzenia”.

Home staging sprawia, że mieszkanie czy dom wydają się nam atrakcyjne i tym, na co ludzie patrzą w pierwszej kolejności oglądając zdjęcia.

W tym się zakochują.

Jest to odwołanie się do emocji kupującego, sprawienie, że łatwo przyjdzie myśl, że w to właśnie w naszej nieruchomości poczują się jak u siebie. I o to nam właśnie chodzi, o zwrócenie uwagi jak największej ilości potencjalnych zainteresowanych. Z pewnością znajdzie się wśród nich ta właściwa osoba.

Decyzje o zakupie lub wynajmie nieruchomości podejmowane są przez kilka pierwszych sekund. Ważne więc żeby nasza oferta przyciągała tym, co ma najlepszego do zaoferowania.

Czasem wystarczy posprzątać. Wydaje się oczywiste, prawda? Jednak nie w znaczeniu „zetrzeć kurze i umyć podłogi”. Chodzi o generalne porządki. Takie, jak robiły kiedyś nasze mamy przed każdymi świętami.

Nasze kolorowe, ulubione kosmetyki na półkach w łazience oraz niezliczone ilości zabawek w pokoju dzieci (wszystkie są przecież ulubione i niezbędne) nie będą wyglądały zachęcająco na zdjęciach.

Wielokrotnie sprzedając mieszkanie właściciele nie mają czasu, głowy lub zwyczajnie pomysłu jak się do tego zabrać.

Często możemy sobie nie zdawać sprawy z tego, że nasze ulubione dekoracje mogą nie trafiać w gust potencjalnych klientów.

Kupujący poszukują nie tylko czterech ścian, ale głównie spełnienia własnych marzeń o lepszym stylu życia, więc prezentowana nieruchomość powinna obrazować styl życia, który chcemy sprzedać.

To, w jaki sposób go przedstawimy będzie w dużej mierze miało znaczący wpływ na sukces transakcji.

Neutralne wnętrze daje kupującym możliwość wyobrażenia sobie w nim siebie.

Większość kupujących nie potrafi sobie wyobrazić zagraconych i zabałaganionych miejsc w innym stanie. Zapraszając potencjalnych kupujących do takiej nieruchomości fundujemy sobie wiele wizyt i niewiele ofert kupna.

Rozpoczynając przygotowania do wystawienia oferty przyjrzyj się swojej nieruchomości okiem kupującego. Zdiagnozuj jej mocne, ale też słabe strony, na które przez lata nie zwracałeś/aś uwagi.

Mieszkanie dostosowujemy latami do naszych upodobań, a musimy pamiętać, że nawet 95% kupujących nie potrafi sobie wyobrazić nieruchomości w stanie docelowym.

Kupujący kierują się podświadomością, dlatego mieszkania, w których zachowano harmonię, spójność kolorystyczną, umeblowane z ergonomicznie wyznaczoną przestrzenią sprzedają się znacznie szybciej.

Home staging jest strategią marketingową wspierającą sprzedaż lub wynajem nieruchomości.

Składa się z wielu etapów, między innymi:

R

depersonalizacji

R

drobnych (a czasem większych) napraw 

R

generalnych porządków 

R

wprowadzeniu harmonii  

R

profesjonalnej sesji zdjęciowej 

R

odpowiedniej prezentacji nieruchomości

W czasie tego procesu nasz „dom” staje się nieruchomością („produktem”) na sprzedaż.

Czym home staging nie jest:

R

ukrywaniem wad

R

układaniem cytryn i poduszek

R

oszukiwaniem klientów (zyskuje nie tylko właściciel, ale przede wszystkim klient. Otrzymuje on uczciwą ofertę bez wad.)

R

remontem

R

stratą pieniędzy- home staging ma z założenia kosztować mniej niż ewentualne obniżki ceny spowodowane brakiem przygotowania nieruchomości. Zdecydowana większość nieruchomości po home staging jest sprzedawana drożej!

Wskazówka

Jeśli wystawiasz nieruchomość na sprzedaż zrób to, co każdy właściciel może zrobić sam: sprzątanie i pakowanie. Więcej pisałam o tym dlaczego warto zainwestować w home staging oraz w 10 powodów dlaczego zrobić home staging