Home staging, czyli proces przygotowana nieruchomości do sprzedaży czy najmu to w Polsce nadal dość nowa i mało znana usługa.

Świadomość, szczególnie osób posiadających mieszkania do najmu (zwłaszcza krótkoterminowego) zmienia się, ale wśród sprzedających nadal panuje przekonanie, że nie warto „tracić” pieniędzy na mieszkanie, które przecież chcą sprzedać.

Czy na pewno?

Z oczywistych powodów moje zdanie na ten temat jest inne.

Sprzedając właściciele są emocjonalnie związani z mieszkaniami czy domami i po kilku latach nie dostrzegają tego, co może przeszkadzać innym.

Trudno im sobie nawet wyobrazić, że coś, co im odpowiadało przez lata mogłoby się komuś nie spodobać.

Nieruchomość, którą teraz wystawiają na sprzedaż zaprojektowali i urządzili zgodnie z własnym gustem i potrzebami.

Nic dziwnego, bo właśnie po to kupujemy własne „M”. Tymczasem zmieniają się nie tylko trendy w urządzaniu wnętrz, ale przede wszystkim mieszkania kupują ludzie różni od dotychczasowych właścicieli.

Mają inne potrzeby, upodobania, gust.

 

To jak mieszkamy, a to w jaki sposób powinniśmy przygotować nieruchomość do sprzedaży to dwie różne historie.

Home stager zupełnie obiektywnie i bezstronnie oceni nieruchomość, wskaże jej najlepsze cechy, które należy wyeksponować oraz doradzi rozwiązania dla słabszych stron.

Ważnym elementem konsultacji jest również ustalenie grupy docelowej oraz formy prezentacji ogłoszenia oraz nieruchomości.

Dzięki tym wszystkim czynnikom ustalimy priorytety oraz listę zadań do realizacji po to by w jak największym stopniu zminimalizować ewentualne uwagi i argumenty do obniżenia ceny ze strony kupujących.

Na tym etapie można się zastanowić czego nieruchomość potrzebuje bardziej- wystarczy home staging czy niezbędny będzie remont.

Tak, czasem wystarczy dodać odpowiednie dekoracje, ale nie oszukujmy się- niektóre mieszkania potrzebują mniejszego lub większego remontu.

Warto mieć na uwadze, że nawet, jeśli niezbędny będzie remont to będzie on z pewnością tańszy niż pierwsza obniżka ceny, którą zaproponuje potencjalny zainteresowany zakupem.

 

Barbara Schwarz

twórczyni home staging udowodniła, że nieruchomości po home staging zyskują nawet 10% pierwotnej wartości, a czas ich sprzedaży skraca się średnio o 40%.

Stylizacja nieruchomości pod wynajem i sprzedaż, czyli home staging

Przez lata zajmowałam się między innymi kwestią akceptacji wyglądu opakowań produktów dostępnych w sklepach i wiem, jak niesamowitą rolę odgrywają one w sprzedaży samego produktu.

Kolory, kształt, a nawet wielkość mają znaczenie. Opakowania i psychologia sprzedaży były nawet przedmiotem mojej pracy podyplomowej (niesamowite, jak przydaje nam się wiedza z różnych dziedzin).

Tak samo wielką rolę w procesie sprzedaży czy najmu odgrywa home staging dla nieruchomości. Szczególnie teraz, kiedy mieszkanie musi się wyróżnić na tle innych, żeby zostało zauważone i przyciągnęło uwagę.

Zastanów się proszę czym się kierujesz robiąc zakupy, zwróć uwagę co skłoniło Cię do sięgnięcia po poszczególne produkty (nie te z listy niezbędnych zakupów, ale te, po które sięgamy pod wpływem chwili). Przecież każdemu zdarza się kupować takie rzeczy.

Czy wtedy kierujemy się tylko pragmatyzmem i podstawowymi potrzebami?

Z wyborem mieszkania do zakupu czy przy najmie jest podobnie.

Nie tylko dach nad głową się liczy. Wbrew pozorom takie decyzje również są podejmowane pod wpływem pozytywnych emocji, jakie wywołują odpowiednio przygotowane wnętrza czy właściwa prezentacja nieruchomości.

Poniżej przedstawiam zdjęcia mieszkania przed home staging, zdjęcia zrobione aparatem telefonu oraz profesjonalne zdjęcia zrobione aparatem szerokokątnym.

Mówią one same za siebie.

Nieruchomość po home staging jest bardziej stonowana, spójna, uporządkowana.

Łatwo można odczytać przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń, odnaleźć miejsce do odpoczynku, spożywania posiłków, czy do pracy.

To samo pomieszczenie przedstawione w bardziej atrakcyjny sposób zachęca do pozostania w nim na dłużej. Zastosowane do stylizacji dodatki jednocześnie przyciągają uwagę oglądających, ale dają im także wskazówkę jak samodzielnie mogą zaaranżować wnętrze.

Często nieruchomości są sprzedawane lub wynajmowane właśnie z dekoracjami zastosowanymi przez home stagera, bo przyszli mieszkańcy zakochują się w nich „od pierwszego wejrzenia”.