Dzień otwarty w nieruchomości i home staging

Kiedy wiele lat temu kupowałam swoje pierwsze mieszkanie bardzo uciążliwe było dla mnie szukanie nieruchomości i możliwość obejrzenia tylko w czasie, kiedy właściciele byli przed lub po pracy.

Miałam możliwość obejrzenia nieruchomości „na spokojnie” po pracy, ale często były to godziny wieczorne, kiedy cała rodzina (właścicieli) zasiadała do posiłku. Pisałam o tym więcej tutaj.

Od tego czasu minęło kilka dobrych lat i rynek nieruchomości bardzo się zmienił.

Nie wiem czy nadal zdarza się osobom poszukującym nieruchomości, podpisywanie umowy z agentem na kolanie (zarówno wtedy, jak i dziś nie jest to norma!), ale nadal przy sprzedaży część mieszkań i domów pokazywana jest każdej osobie, która zadzwoni.

Jakie są preferowane przez właścicieli godziny? Często po powrocie z pracy, żeby mieć to „z głowy”.

Pamiętaj, że Twój dom od momentu, kiedy podejmujesz decyzję o sprzedaży staje się nieruchomością, która powinna spełnić oczekiwania jej nowego właściciela.

 

Posłuchaj o tym jak się przygotować do prezentacji nieruchomości by znaleźć chętnych na zakup już w czasie dnia otwartego (link na końcu wpisu).

Dzień otwarty to często spotykana praktyka sprzedaży nieruchomości.

Szczególnie popularna jest w USA, ale nie tylko. W wielu filmach mogliśmy oglądać tego typu wydarzenia, podczas których na pięknych kuchennych wyspach stały przekąski typu finger food, słodkości, a nawet wino musujące.

Kupujący są zapraszani  w określonym przedziale godzinowym, często w niedzielę.

Nikogo nie dziwi, że w sprzedawanej nieruchomości są obecne inne zainteresowane osoby.

Co więcej, potencjalni klienci nie są tym faktem w żaden sposób skrępowani, ani nie czują, że powinni szybko zakończyć swoją wizytę.

 

 

Dzień otwarty jest coraz częściej praktykowaną przez pośredników w obrocie nieruchomościami techniką prezentacji. Oczywiście ma to swoje podłoże w psychologii sprzedaży, ale dzisiejszy wpis nie dotyczy tego aspektu.

 

Skupmy się na przygotowaniu dnia otwartego i rozważeniu za i przeciw organizacji takiego wydarzenia.

Dobrze zaplanowany i zorganizowany dzień otwarty ułatwia życie i oszczędza czas i pieniądze.

Przygotowując nieruchomości do sprzedaży często rekomenduję klientom pomoc w organizacji dnia otwartego. Z praktycznego punktu widzenia taki sposób sprzedaży jest korzystny dla wszystkich zainteresowanych stron.

Kupujący mają możliwość oglądania nieruchomości przygotowanej na ich wizytę.

Co to znaczy, że nieruchomość jest przygotowana?

Przede wszystkim przed wystawieniem oferty zrobiony został profesjonalny home staging i sesja zdjęciowa. O home staging pisałam wcześniej (min. depersonalizacja, neutralizacja przestrzeni, odpowiednia aranżacja). Więcej możesz przeczytać tutajWażne by w czasie prezentacji nieruchomość wyglądała tak, jak na zdjęciach.

Prezentacja nieruchomości, która po home staging wygląda w czasie dnia otwartego tak, jakby czekała na nowego właściciela jest dla kupujących zawsze miłym zaskoczeniem. Tym bardziej warto postarać się o dobrą prezentację, bo wciąż nie jest to standard na naszym rynku nieruchomości.

Sprzedający oszczędzają czas i pieniądze.

Zastanawiasz się w jaki sposób sprzedający oszczędza czas dzięki dniu otwartemu?

Odpowiedź jest prosta.

Przygotowuje nieruchomość na jeden dzień, więc angażuje swój czas o wiele mniej razy niż np. pokazując ją trzy razy w tygodniu (np. przez dwa popołudnia i weekend).

Jeśli sprzedaje mieszkanie, w którym nadal przebywa z rodziną to każdorazowe pakowanie kosmetyków, zabawek, rozkładanie dekoracji w taki sposób jak zaaranżowała je home stagerka (nie zawsze tak jak wcześniej mieszkał) zajmuje sporo czasu.

Motywacja będzie malała z czasem, kiedy kupujący nie dojadą o umówionej godzinie, odwołają w ostatniej chwili spotkanie lub będą chcieli przełożyć je o godzinę.

Pamiętajmy, że pozostała część rodziny w tym czasie najprawdopodobniej będzie czekała na zakończenie prezentacji.

Druga kwestia, czyli oszczędność pieniędzy mierzona jest nie tylko w krótszym czasie sprzedaży, przez co właściciel nie musi opłacać kolejnych należności (np. czynsz, prąd, woda) -za tę część odpowiada też min. home staging. Ze to, co nam się podoba jesteśmy w stanie zapłacić więcej. Kupujący nie są wyjątkiem od tej reguły.

Pośrednicy, jeśli są zaangażowani w proces sprzedaży przez właścicieli, przygotowując dzień otwarty zyskują czas i pieniądze.

Niezależnie od tego czy za usługę home staging i przygotowanie nieruchomości do sprzedaży i dnia otwartego płaci klient sprzedający nieruchomość czy biuro nieruchomości pośrednik zyskuje czas (bardziej atrakcyjna oferta przyciąga więcej zainteresowanych osób), a dzień otwarty pozwala pokazać nieruchomość większej liczbie zainteresowanych.

Nieruchomość, która w rzeczywistości wygląda tak dobrze, jak na zdjęciach (ważne, by rzeczywiście tak wyglądała) zachęca do złożenia oferty zakupu, nie do szukania wad i  negocjacji ceny.)

Wolisz słuchać, kliknij w link. Opowiem Ci jaj przygotować dzień otwarty.